Goed design verbeterd de conversie

call-to-action

Hoe ga je jou huiskamer vullen nadat je hebt opgeruimd? Mogen we voorstellen om het met niets te vullen?

In de beeldende kunst is negatieve ruimte (ook wel witte ruimte genoemd) de technische term voor gebieden in een beeld die niet opvallen. In de regel zijn deze leeg of wit, zoals een wolkenloze lucht of een kleurloze muur. Hoewel de negatieve ruimte op zich al saai is, kan deze negatieve ruimte het hoofdthema aanvullen en versterken door artistiek te worden gebruikt, waardoor de leesbaarheid wordt verbeterd en het gemakkelijker wordt om het beeld “vast te leggen”.

Mijn mantra is: Eenvoudig is altijd beter. Het vestigt vrijwel onmiddellijk de aandacht op wat belangrijk is voor de gebruiker. Het is ook gewoon aantrekkelijk.
Rich je op ondertitels en CTA. Niet omdat ze opvallen of opdringerig zijn, maar vanwege de negatieve ruimte om hen heen. Dit landingsscherm maakt het voor de gebruiker gemakkelijker om te begrijpen wat het bedrijf doet en waar hij vervolgens naartoe kan gaan op de pagina. Ze hebben ook prachtige beelden van wolken, maar op een mooie, minimalistische manier – een slimme compositie met veel slim gebruikte negatieve ruimte.

Sluit uw belangrijkste elementen in met lege ruimte.

Hoe negatiever de ruimte om iets heen, hoe meer aandacht het krijgt.Vermijd saaie lay-outs met secundaire afbeeldingen. Andere esthetische elementen zoals kleur of typografie (zie hieronder) kunnen het gat visueel opvullen als er veel negatieve ruimte is.
Niet doen:

  • Markeer het verkeerde element. Voeg alleen de belangrijkste elementen met negatieve ruimte toe. Bijvoorbeeld, als uw doel is conversies, voeg dan uw e-mailadres of CTA met negatieve spaties toe – niet uw logo of aanbod.
  • Gebruik overbelaste achtergronden. Achtergronden moeten per definitie grotendeels onopgemerkt blijven. Als je achtergrond niet genoeg negatieve ruimte heeft, zal het je afleiden van je belangrijkste elementen.